S maximálnym nasadením aj v noci

Kvôli plánovaným prácam musela byť prerušená vlaková doprava na dôležitom dopravnom koridore Bratislava – Košice.

V noci zo 4. na 5. apríla si jeden z najväčších stavebných objektov projektu modernizácie železničného uzla Žilina – cestný nadjazd k TIP Žilina – vyžiadal pracovné nasadenie našich stavebných tímov aj v nočných hodinách. Zhotoviteľ nového mostu, spoločnosť STRABAG, tam musela v priebehu krátkeho času zrealizovať osadenie nosníkov nad jednou z najfrekventovanejších železničných tratí na Slovensku. Ide o veľmi vyťažovanú trať, na ktorej premávajú osobné vlaky, rýchliky, IC, ale aj nákladné vlaky, a preto nebolo možné tieto práce realizovať cez deň. Nočné vlaky boli presmerované na bočnú koľaj.

Výluky na trati sa plánujú dlhé mesiace vopred, preto je koordinácia medzi zhotoviteľom a železnicami veľmi dôležitá. Všetko musí byť dokonale naplánované a pripravené, pretože na zabezpečenie ďalšej výluky by bolo potrebné čakať minimálne mesiac, čo by malo nepríjemný dopad na priebeh výstavby. Naše práce prebehli vďaka kvalitnej príprave podľa harmonogramu. „Výluka trvala nepretržite od 22.00 do 04:00 a využili sme ju naplno. Nakoľko bolo zlé počasie, začalo snežiť, pršať, fúkal silný vietor, podmienky na prácu boli naozaj ťažké,“ skonštatoval po úspešnej nočnej akcii stavbyvedúci zo spoločnosti STRABAG, Lukáš Haluska. Priebeh prác si môžete prezrieť vo fotoreportáži a na krátkom videu.

Podobné príspevky